sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Puutarhassa mieli lepää

...jos ois aikaa laittaa sitä :D Kerkesin mä tänään taas hiukan leikata kyllä nurmikkoa, mut tuollasta polvenmittasta saa leikata koko aika leikkuria nostaen joten en jaksa vetää loppuun asti, oonhan tänäänkin ollut kahehksasta asti viemärinkaivuu hommissa.
Kaivettiin muutamat puutkin ylös, tai siis isä kaivoi, mä katsoin sujuvasti vieressä ;) Sain omaankin puutarhaan yhden mikäs sen nimi nyt oli Rusokuusamako?
Siellä se nyt nököttää, kokonaisena vanha pensas parka, toivottavasti lähtee kasvamaan.
Ruohoa leikatessani huomasin, että viime vuonna istuttamat piiiikkuruiset vaahteratkin on lehdessä, eihän niin pienessä taimessa montaa lehteä ole, mut ompahan elossa, mulla onkin nyt oikeen kunnon vaahteratarha täällä sitten, tontilla on varmaan 20-30 uutta vaahteran tainta kasvamassa!


Siinä se on, lähdössä mun luo


Ja siellä se nyt on, oikeessa kuvan reunassa ojassa kasvamassa. ojan kasvatan umpeen kyllä, mikä lie vanha sarkaoja..


Kas siinä, vanhukselle uus koti :)


Rapsuja


Uskokaa tai älkää, mutta kirjaimellisesti löysin viime vuonna kolme kortta tuota kaunista kaksiväristä heinää, nimen onkisin mutta oon jo unohtanut sen, oisko ollut joku elefanttiheinä tms?? Hoivasin sitä koko viime vuoden kuin vauvaa ja kyllä kannatti, nyt on jo noin iso tupsu ja oon siitä siirtänyt jo pikku tupsuja muihinkin kohtiin :)


Orvokkeja ainakin ja onks toi iso valkonen arovuokkoa?


Viimevuotiset Salon Osuuspankin orvokit, ihan luvalla saatiin monta jätesäkkiä noita kun ne ois heitetty pois.







Ihanaa, Narsissit on kuihtuneet, vihaan keltasia kukkia yök!!


Mun ja tyttären tilataideteos, korpivessa


Lasten tiipii on jo saanut hiukan enempi vuorausta, kyl siitä viel kunnon maja tulee :)


Niin paljon kieloa kaikkialla että piti jättää paikoin nurmi leikkaamatta että saavat ens kukkia rauhassa :)


Taas noita kamalia keltasia :D

Kyllä työnteolla janon ainakin saa aikaan, puoli litraa meni vettä äskön ja nyt käyn kyllä täyttääs pullon ja juon toisen puoli litraa, ja kelpaakin tota nyt juoda kun on kunnan vesi ja on lähdevettä sano putkimies :)
Toivottavasti sais taas tällä puutarhariehunnalla tota painoa tippumaan, viime vuonna läks kaikenkaikkiaan 12 kiloa keväästä syksyyn, mutta talvella tullut siitä takas 4 kiloa eli 8 kiloa nyt sit vaan hoikistuttu vuodentakaisesta.

Omppupuu alkaa just kukkimaan, se onkin kaunein kukka minkä tiedän



ja äidin Särkynyt Sydän pääs taas kuvaan, koitin ruinata jos äiti antai mulle tota vähän, saa nähdä millon saan omaankin puutarhaan tota, nättiä ku mikä!


Mä en yleensä tykkää lavastaa kuvia, mut kyllä mä kukkiin suihkutan kastetta suihkepullolla joskus ;) Muutoin suhtaudun aika nihkeestä kaikkiin "katkase risu edestä" ja "siirrä toi löytämäsi asia parempaan asentoon"- touhuun. Musta kuvan pitää olla aito, silleen, että jos löydän maasta vaikka kuluneen lenkkarin ni se kuvataan siinä eikä siirretä kivempaan paikkaan tai käännetä paremmin päin jne, samaten luonnossa kun kuleksin ni en katko oksia tai muita pois mun kuvan eestä, jos mun kuvan eessä kasvaa oksa tai risu tai heinä ni sitten se kasvaa ja se tulee kuvaan, en oo mikään "viherpiipero" mutta en ajattele, että mä ja mun kuvani ollaan niin tärkeitä, että voitas mennä tuolla pisin mettiä tuhoomassa luontoa, ees vähän kerrallaan. Siitä onkin nyt ollut kirjotusta ihan valokuvausalan lehdissä, että luonto yms kuvaajat häiriköi eläimiä sillä että siellä ollaan koko aika sohimassa kameroiden kanssa ja ehkä säikytellään elukoiden ruuat karkuteille tai häiritään pesintää jne. Mun mielestä mikään kuva ja kukaan kuvaaja ei ole niin tärkeä, että ois oikeus mennä pilaamaan kenekään elinmahdollisuuksia. Jos mennään kuvaamaan luontoa ni se on tehtävä luonnon ehdoilla eikä parasta kuvaa ajattellen. Oon todella paljon vastaan myös niitä ns luontokuvaajia jotka vie esim susille tai karhuille ihmisen hajusta ruokaa, haaskaa tai mitä lie ja houkuttelevat niitä ihmisten ilmoille että saavat hyviä kuvia ja sitten ne elukkaparat loikkii ihmisten pihoilla tutun hajun perässä ettimässä ruokaa ja pääsee hengestään :( Mun mielestä luontokuva ei ole luontokuva ellei sitä ole otettu aidosti sattumalta luonnossa kuleksien. Enkä myöskään hyväksy enkä tajua sitä, että katkotaan kasveja, puita tms kuvan edestä. Kyllä nyt jonkun yhden heinänkorren voi taittaa pois eestä, mutta oon nähnyt kuvaajia jotka katkovat ihan kunnon puuntaimia ynnä muita että saavat sen muka nappiotoksen :( Enkä tajua sitäkään, että nähdään joku vaikka nyt se maatunut tennari ni siirretään se johkin romanttisempaan paikkaan ja aletaan kuvaamaan, koska se ei ole enää siinä mistä se löytyi joten ei sillasella kuvalla ole enään mitään tarkoitusta. Jos se tennari on kuvausteknisesti paskassa paikassa ni so what, se on kuitenkin just siinä mistä se löytyi ja kertoo omaa tarinaansa just sellasena kun on, olkoon se kuvausteknisesti kuinka paskassa paikassa tai asennossa hyvänsä.
Apua mitä paatosta taas, huoh, väsymyskö painaa, varmaan saan kauheet vihat päälleni heh..




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti