keskiviikko 12. kesäkuuta 2013

Rakastunut maailmaan...

Mä oon niin rakastunut, niin rakastunut, kaikkeen, ruohoon, rikkaruohoonkin, sateeseen, luontoon, puutarhaan, ulkohommiin, kaikkeen <3



Mulla hommat sujuu parhaiten kun tulee tähän koneelle välillä istumaan ja levähtämään. Se on kai meille ADDeille tyypillistä, että yhden homman jälkeen pitää antaa aivojen hiukan levätä ennen kun siirtyy seuraavaan. Mä oon huomannut, että mä oon ainakin tehokkain näin.

Sillon kun mä kävin aktiivisesti kouluttamassa koiraani Turun boksereissa ja Pelastuskoirissa niin yks kouluttaja sanoi mulle, että koira ravistelee itteensä aina yhden session jälkeen ja ennen seuraavaa kun se laittaa päässä "palikat paikoilleen" eli antaa aivojen vähän levähtää ennen kun siirtyy seuraavaan. Ehkä koiratkin on vähän ADDeja??

Mulla ois yks paikka tuossa pyykkinarun takana minne mä voisin matkia mun blogikaveria Jonnaa ja tehdä kans oman "zen-puutarhan", vaikkei mulla ole mitään hajua mistään Feng Shuista eikä muustakaan mut siinä näyttäs olevan sopiva kolo sellaiselle söpölle oleskelusopelle, mulla oli siinä riippumatto ennen ja siitä aukee näkymä pellolle ja mä rakastan peltoja, ne huojuu ihanina ihan kun meri <3

Eikös ole just sopiva zen-soppi??


Mun pitää vaan mennä penkomaan mun ojia kun siellä kasvaa vaikka mitä mit' vois tähän istuttaa :)

Muuten, tässä se mun oma tekemä puutarhakalusto ;)


Poikakin halus askarrella ja rakensi ihan oman penkin ja maalaskin sen viel valkoseks :)


Ruusut kaivettu "varastosta" ja istutettu uusille paikoilleen...
...jo tottakai iun mä vein pyykkiä ulos, ja vaikka kattoin, ettei pitäs sataa vaan vähän ripsottaa ni nyt kummiskin ulkona näyttäs olevan ihan kohtalainen sade :D
Kamerakin vähän kastu ja KURASTU

Riippumatto saa tulla tähän väliin, missä se ennekin oli:


Tänne puiden väleihin tuli kolme ruusua, on hyvä rajata tää alue noilla ruusuilla kun tuosta ei pääse eteenpäiunkään ruohonleikkurilla kun on täynnä kiviä yms, se on vähän tollasta "viidakkoa" toi kulma...


Lumimarjapensaan (tai mikä se lieneekään nimeltään) välissäkin kasvaa näköjään yks ruusu


Tässä on yks mun ruusu"varasto", luulen että tässä on kahta eri lajiketta


Laitoin kahdelle pähkinäpensaalle ruusut kavereiksi :)


Täs on kans ollut joku roskisalue, sieltä löytyy maan alta vaikka ja mitä ja oli kaameessa kunnossa kun muutin tähän, nyt sihen saa kasvaa ruusu :)


Tuohon taakse, pienen vaahteran ja männyt väliin istutin sireenin :)


Tässä on mun toinen ruusu"varasto" ja siinä kasvaa tota jännää korkeeta kasvia mitä siirsin viime vuonna vähän etupihallekin :) En edelleenkään tiedä sen nimeä, mut sihen tulee ihan kivat kukat syksymmällä :)


En oo ihan varma alkaako mun kivokkopuutarhaan ikinä kasvaa mitään, mutta nyppisin nyt varmuuden vuoks voikukat ja ruohot ja apilat taas pois, löysin ojasta myös jotakin pitkää mihin näyttäs tulevan vaaleenpunaset kiukat, otin sen ja istutin tähän :)



Rutkukin (ne jotka ei meitä tunne, niin Rutku on lempinimi Rudysta) jaksaa taas leikkiä ja juosta kun oon antanut Cartivettia ja omegaa sille :)


Hän olikin just Espoossa elänlääkäriasema Sovetissa epulisten poistussa, hänellä kasvoi jokaisen hampaan päällä niitä ja ne laseroitiin pois ja annettiin sellasta paranemista nopeuttavaa hoitoa kans sil laserilla ja ne paranikin ihan supernopeesti ja nyt on suu taas siisti ja söpö, no niin söpö mitä bokserilla vaan voi olla ;)

Onneksi tää piha oli niin metsittynyt ja viidakoitunut, että täällä kasvaa kaikkia ihania luonnonkukkia vapaana



Ne on ihan mielettömän kauniita vaikkei ne olekaan vangittuja mihkään kukkapnekkiin ja kuki siellä näyttävinä ryhminä

Tässä vielä vähän pihatunnelmia :)




Aijuu, ja eilen nähtiin Salossa lentelemässä tää jota mä sanon lentäväks laskuvarjotuoliks :D


Se lentelee aika uisen siellä ja joskus niitä on kaksi.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti