torstai 27. kesäkuuta 2013

Kova näyttely Somerolla!

Mä jouduin lähtemään kesken pystytyksen kotiin kun teini oli  päästänyt vahingossa emäntäänsä bokserimaisesti ikävöivän koiran pihalle eikä saanut sitä takas sisälle, koira oli juossut pisin teitä minua ettimässä, joten lähdettiin liukkaasti kotiin koiraa metsästämään ennen kun oli koko näyttely saatu kuntoon. No, mä meen huomenna aikasemmin sit paikkaamaan sen mitä jäi tekemättä vielä.


Kova näyttely on kyllä täytyy sanoa, aivan upeita töitä ja varmasti jokaiselle jotakin! Jos ei valokuvataidetta arvosta, niinkun monikaan ei arvosta, niin siellä on myös sanoinkuvaamattoman upeita maalauksia ja pari veistostakin ja jos ei visuaalisesta taiteesta välitä, löytyy myös runoja sekä käsin tehty harmonikka.


Näyttelyn toisen viikon perjantaina on myös Anna-Mari Ablouh'n viulukonsertti sekä Veera Amnelinin tatuointinäytös.






Someron Suviheinäviikoilla alkaen huomenna ja loppuen 14.7. näyttely Sekosiko Sukumme jossa mukana taiteilijat:
Lasse Marttinen
Ritva Javarus-Marttinen
Minna Marttinen-Löfberg
Kari Löfberg
Fjalar Löfberg
Anna-Mari Ablouh
Johanna Amnelin 
Veera Amnelin
Angelo Busi
Aili Busi
Marika Busi-Tamminen
Aila Aulén
Antti Aulén


Ja kuka on siis sukua kenelle, näyttelyn lähtöhenkilö on taiteilija Fjalar Löfberg, Kari Löfbergin isä. Näyttelyssä nähtävillä Kari Löfbergin tyttären Noran balettitossut sekä lehtijuttu hänen balettinäytöksestään. Minna Marttinen-Löfberg taas oli naimisissa Karin pojan Henry Löfbergin kanssa. Anna-Mari Ablouh on Minnan sisko ja Lasse Marttinen on Minnan isä. Ritva Javarus-Marttinen taas Lassen vaimo ja Minnan ja Anna-Marin äiti.
Minä olen Karin serkun Aimo Aarnion (os Aulen) tytär ja Veera Amnelin minun tyttäreni, Antti sekä Aila Aulen ovat isäni sisaruksia eli setäni ja tätini. 
Aili Busi taas oli isäni, Antin sekä Ailan isän sisko ja Marika Busi-Tamminen on Ailin tytär.

Listaa voisi vielä tästäkin jatkaa, sillä minun äitini puolella on myös taiteilijoita, mutta he eivät ole mukana tässä näyttelyssä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti