maanantai 8. heinäkuuta 2013

Huomenta!

Olikin eilen jännä päivä, Humpparallissa oli taas kuumailmapallo ja pääsin kuvaamaan läheltä heidän valmisteluja ja sepä olikin jännää. Samalla "pallosetä" kertoi mulle, että pall,on kyydissä ei haittaa vaikka olisi korkeanpaikan kammoinen sillä se kammo ei tule siellä korissa. Mua alko nyt ihan kovasti tekeen mielei mennä sellaselle lennolle, se vaan on aika tyyristä matkustusta :)

Nyt mä olen kuvannut heidän laskeutumisen (2011 Joulukuussa), nousun (edellis päivänä) ja valmistautumisen ja nousun eilen :)
















Ja he olivat siis Salon kuumailmapallo kerhosta ja kertoivat, että voivat ottaa halukkaita kyytiläisiäkin Humpparallista pikkaista korvausta vastaan :) Että eikun lentoon vaan !

Humpparallista tuli vajaa 900 kuvaa eilen, niistä reilu sata latasin mun Humpparallikansioon. Siellä kuvaaminen on ollut kivaa, kun on saanut kuvata rentoa tapahtumaa omassa tahdissa ja miten haluaa, ihmiset ovat olleet mukavia ja kehuneet kuvia :) Eilen oli paikalla söpö chisu nimeltään Vinski, hän oli yhden soittajan perheenjäsen


Humpparallista pitäisi olla pukeutumiskisa, tämä nainen upealla asullaan olisi voittanut eilisen kisan jos sellainen olisi ollut :D


Sisältä näin, että tämä rouva poseerasio miehelleen ja syöksyin kameran kanssa pihalle ja hän poseerasi sitten vielä minullekin. Tiesin heti ketä seuraan tänään kun hai laivaa ;) Tanssilattialla sain rouvasta ja hänen mekostaan mahtavia helman hulmuamiskuvia joita voin käyttää näyttelyssäni :)


Käytin suunilleen samoja asetuksia kuin lauantainakin mutta tälläkertaa jätin suotimen ja jalan kotiin ja kuvasin käsivaralta. Koitin myös mielenkiinnon vuoksi ottaa nopeammalla suljinajalla, mutta kuvista puuttui vauhdin tuntu, joten pidensin suljinaikaa ja kuvasin yleisimmin tanssilattialla suljinajalla 1/30.

Ilta-aurinkoa odotin sillä lauantaista oppineena tiesin, että se lankeaa toisesta ladon ovesta sisään ja tekee tanssijoille ihanat pitkät varjot, riittävän pienellä ISO:lla sain tummia ja mysteerisen olosia kuvia tanssijoista varjoineen :)



Ahkera valokuvaaminen on myös kasvamista koko ajan. Joskus olen ihmetellyt kun jotkut valokuvaajat sanovat, että suunnittelevat kuvat etukäteen. Mitä? Miten kuvia voi suunnitella etukäteen? No, suunnittelinhan minäkin, lauantaille varustauduin suotimella ja jalalla ja mietin, että otan pitkällä suljinajalla haamumaisia kuvia tanssijoista ja eilen mietin, että auringonlaskun aikaan kuvaan tanssijoiden pitkiä varjoja :D No eikös se ole suunnittelua silloin :D Nyt ymmärrän sen :)

Käsittelin tämän setin hieman vaaleammaksi, mutta silti hiukan kauhtuneen väriseksi joka musta sopii hyvin latotanssitunnelmaan ja maalaismaisemaan joka on itseasiassa vanhaa Kaupinlinnan maisemaa. En tykkää käsittelemättömistä kuvista, mielestäni ne on liian tavallisia eikä herättele katsojan makuhermoissa mitään vipinää. Kaikki ei toki tykkää käsitellyyistä kuvista, enkä mäkään tykkään liian ylimenevästä käsittelystä, mä tykkään mieluummin hieman haalisteuista väreistä kun kirkastetuista, toki kirkkaat värit sopii jooihinkin aiheisiin kuten kukkiin yms, mutta liiallinen värionappien säätö vaan pilaa mielestäni kuvan, nyt mulla on tää haalistettujen värien kausi menossa, kiun mulla on näköjään aina hetkellisesti joku kausi mun kuvissa ja sitten kyllästyn siihen ja vaihdan tyyliä, kuten tässä mulla oli hetken hyvin tumma ja dramaattisen likainen ruskea kausi mikä sopikin autiotaloihin ja ruostuneisiin koneisiin todella hyvin, mutta olen jo kyllästynyt siihen :D



Nyt on taas autiotaloissa yms tää sinertävän musta kausi menossa, joka on musta vieläkin dramaattisempi, mitähän seuraavaksi kekkaan??? :D


Piti kirjoittamani Raatalalaisista, kuinka mukavia ihmiset täällä on, tai siis ainakin kaikki ne joiden kanssa olen saanut jutustella, mutta taidan jättää sen kirjoituksen Raatalan Humpparalli-bloggaukseen kotiseutublogiini , mutta en osaa vielä sanoa milloin ehdin sen kirjoittamaan, sillä nyt mun pitää mennä tekemään eväät mulle ja pojalle koska pojalla alkaa tänään rantauimakoulu!!!















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti