perjantai 25. joulukuuta 2009


Sillon kun olin 14-15-16 vuotias, ajeltiin usein Datsun Cherryllä. Sillon autoissa harvoin oli 5 vaidetta, ainakaan niissä millä me liikuttiin. Muutaman kerran pöllittiin samanmoinen, mut viis vaihteisella laatikolla. Se oli herkkua se :)

Monet kerrat on ajeltu pisin poikin kaupunkia ilman tuulilasia parinkymmenen asteen pakkasella. Kerran ajettiin ilman oikeaa etupyörääkin!

Se mun sillonen jätkäkaveri oli välillä vähän pimee. Ajoi päin moottoritien siltakaidetta ja hinkkas rengasta sihen kunnes se puhkes. Sitten ajettiin loppumatka kolmella pyörällä. Se oli jännää se ;)

Poliisit, tai eräs tietty poliisi täällä kotikaupungissa piti mulle usein puhuttelun putkareissun jälkeen ja sanoi että tuo jätkä tappaa sut vielä, jos ei muuten ni onnettomuudessa. No ei tappanut ja on itekkin elossa vielä.

Monessa autossa on tultu istuttua. On istuttu huvikseen ja ajeltu tai on ajeltu keikkaa varten.

Katoin aina tarkkaan miten jätkät ajo. Mis kohtaa ne vaihto vaihteita ja millon paino kytkintä. Oppisin periaatteessa sillä tavalla ajamaan. Tosin isäni oli opettanut mulle perus asiat autoista ja ostanutkin mul lapsena auton pari, tosin niillä ei saanut ajella ku kotipihassa ja sielläki harvoin.

En tiedä kuin vanha oon ollut kun oon oikein liikenteessä alkanut ajelemaan. Jätkät ei koskaan tykännyt ideasta et mä oisin saanut ajaa, mut jossain kohtaa aloin ite pöllimään autoja ja mä myös ajoin niillä enkä antanut jätkien pölliä tai ajaa ;)

Alle autokouluikäsenä ajoin yhtä soittoa lappiin ilman suurempia taukoja, se vei jotain 25-27 tuntia, tosin pysöhdyttiin tietty tankkaamaan ja kilikalille jne, mut nukkumaan ei.
Se oli lyhyt reissu, jäätiin siellä kii jo kolmenpäivän päästä..

Autokoulussa nauratti sitten kun ope sano tauoista ja väsyneenä ajamisesta ja anto esimerkin, että ei kukaan jaksa ajaa autolla lappiin yhtä soittoa. En kehannu sanoa, että jaksaapas, olin vaan hiljaa ja hymyilin ;)

Sain kortin 19vuotiaana, kuorma-autokortin, sen jälkeen ei o tarvinnu murehtia missä ajelee ja koska. Autokin on aina ollut, siitä on rakas isäni pitänyt huolen. Kortti tosin on lähtenyt ainakin neljä kertaa. Yleensä ylinopeuksien takia, mut kerran myös rattijuopumuksesta mistä mut kärytti oma sillonen avomies ja lapseni isä..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti