keskiviikko 28. elokuuta 2013

Mä voin syystä olla itsestäni ylpeä, oon tehnyt KOVAN työn YKSIN

Tänään oli eräässä lapseeni liittyvässä tutkimuspaikassa mulla oma aika jossa sitten alkuturinoiden jälkeen ruvettiin käymään läpi sukupuuta ja tapahtumia.
Työntekijät huomauttivat taas mulle miten suuren työn olen tehnyt itsekseni kun olen tietoisesti muuttanut itseäni sekä elämääni ja kasvanut ongelmaisesta teini-ikäisestä nuorisokriminaalista ja katukasvatista narkkariäitiyden kautta väkivaltaisesta parisuhteesta selvinneeksi onnelliseksi äidiksi jolla on suunnilleen kaikki asiat kunnossa eikä elämässä ole enää suurempia huolenaiheita :)

Uutena asiana heillä olisi tarjota interpersonaalista psykoterapiaa joka kuulemma sopeisi minulle kuin nappi silmään, sillä siinä käydään nimen omaan läpi syitä ja seurauksia, niitähän musta löytyy, yksi asia johti toiseen ja toinen kolmanteen jne. Olin avoinna ajatukselle, kuulosti mielenkiintoiselle ja olenkin pohdiskellut itekin, että miten paljon esim ADD on vaikuttanut lapsuuden ja nuoruuden ajan ongelmiini ja myös varhais aikuisuuden.

Työntekijöiden mielestä kannan liikaa syyllisyyttä ja sekin voisi helpottaa kun ymmärtäisi ettei kaikki aina ole ollut tietoinen huono valinta vaan olosuhteilla on ollut asiaan oma vaikutuksensa.

Jokatapauksessa, minä olen tehnyt suuren työn itseni kanssa, minä yksin. Voin siis syystä olla itsestäni ylpeä ja olenkin <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti