perjantai 30. elokuuta 2013

Kukkapenkin suunnittelua

Mua niin ärsyttää mun nykyiset kukkapenkit jotka ovat öhh todella kamalia, niimpä tilasin Kanungista Kukkivasta Niitystä siemeniä ja heillä onkin mahtava valikoima ja 2 euroa kaikki pussit. Kaikki siemenet on perennoja ja sitten mulla on muutama laatikko Ikeasta tulppaanin sipuleita. Tänään ohjelmassa on siis kukkapenkin suunnittelu etupihalle, en tiedä kuuluuko siihen jo olemassa olevien sipulien kaivamista maasta vai jätänkö ne paikoilleen, mutta ainakin käyn keräämässä siemeniä mitä on tullut ainakin Akileijoihin joita mulla on vaaleenpunasta tuolta ojasta pelastettua ja sitten liilaa joka on äidin Särkyneen sydämen mukana tullutta.
Tuo mun iltapuutarha saa muuttua pensaspuutarhaksi, siellä onkin jo 2 Pikkujasmiketta joista toinen kukkia jo tänä kesänä kovin ja sitten siellä on 3 Hortenssiaa, joista yks mun pitää siirtää vähän keskemmälle.
Sitten siel on ne ruusut ja ajattelin että ne saa olla ja voisin keräillä sinne ajan saatossa muitakin ruusuja.

Tuo talon sivustassa oleva kukkapenkki saa kai nyt toistaiseksi olla, ehkä käänään sen etuosan siitä ympäri ja koitan pyydystää niistä vaaleanpunakukkaisista pitkistä kasveista siemeniä siihen, jotta ois koko penkki sitä yhtä lajiketta vaan.

Sellainen ohjelma ois siis tänään, saa nähdä kuin käy, niin ja siemenet on lähes kaikki syksyllä kylvettäviä, että ajankohta ainakin on oikea :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti