tiistai 27. elokuuta 2013

Jätkien keskellä kasvaneena..

Onneksi mulla on nyt ympärillä niin paljon ihania naispuolisia ystäviä, jotka heti tietävät mikä vaivaa ja antavat neuvoja ja vinkkejä naisten asioihin, sillä jätkien keskellä kasvaneena, mulla ei ole ollut mitään hajua mitä kaikkea naisen kuukautiskierto aiheuttaa mielelle ja mielialoille :D


Vähän noloa, mutta musta tuntuu, että olen nyt vasta kasvanut tai ehkä kasvamassa aikuiseksi naiseksi. Ei ole ollut "aikaa" sellaiselle, eikä mahdollisuuttakaan. 14 vuotiaasta kaksikymppiseksi ja sitäkin pidemmälle elin jätkäporukassa eikä heillä luonnollisesti ollut "naisten ongelmia". Kotona aloin uudelleen viihtymään vasta esikoisen syntymän jälkeen ja vanhemmat vitsailivatkin, että nyt minua näkyy kotona enemmän kuin silloin kun vielä asuin siellä :D

Äitiin ei ollut läheiset välit teinivuosina, äiti oli tyhmä enkä halunnut kuunnella hänen juttujaan, isän vielä vähemmän, olihan isä aina oikeassa kaikessa enkä saanut itse kokeilla mitään enkä tehdä virheitäni ja oppia niistä itse.

Tai no teinhän mä niitä, mutta muualla ja vähän rankemmalla kädellä :D



Mä olen koittanut antaa mun lasten kokeilla ja tehdä itse virheensä, vaikka olenkin tiennyt lopputuloksen. Joskus unohdan sen ja annan neuvoja ja harmistun kun mua ei totella :D Toivoisin aina muistavani, että ihminen oppii parhaiten itse tekemällä, ei kuuntelemalla vanhempia. Siksi en tajua niitä vanhempiakaan, jotka tekevät itse tyhmiä asioita esim polttavat tupakkaa ja sanovat lapselle, että
älä sinä polta se on tyhmää ja vaarallista, tottakai lapsi katsoo sitä esimerkkiä eikä kuuntele niitä sanoja :D

Parhaillaan on elonkorjuun aika ja ihania koneita on lähes joka pellolla <3


Toivottavasti kukaan puimurin kuljettaja ei pidä minua jonakin hulluna stalkkerina joka kuvailee autosta heitä, enhän mä heitä kuvaa, vaan puimureita :D



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti