perjantai 16. huhtikuuta 2010

Pikkuveli

Mulla oli sellanen "pikkuveli" sihen aikaan kun oltiin ns katulapsia. Se oli sellanen 4 vuotta mua nuorempi poika yhestä lastenkodista.

Muistan yhen kerran kun olin antanut sille yöpaikan meiltä, salaa tietty, koska mun äiti ja isä ei hyväksynyt että raahasin noita "apua tarvitsevia" aina meille. Siks olinkin usein ulkona itsekin yötä.

Kuitesakin.. tää poika kiipes mun, mulla oli sillon omakotitalon yläkerta mun huoneena, ni tää kiipes hiljaa tikkaita ylös ja mä piilotin hänet mun kaappiin mis sen piti nukkua. Äiti kuiteskin tais arvata tai aavistaa ja soitti poliisit sen hakemaan sieltä keskellä yötä :(

Tää sama poika suojeli mua kerran kun ajeltiin pöllityllä autolla läheiseen pikkukylään ja oltiin vähän vieraampin tyyppien matkassa, tää yks niist jätkist ois halunnut jotenki olla mun kaa ja mua kun ei taas kiinnostanut ollenkaan eikä tyyppi meinannu millään antaa periksi, niin tää mun "pikkuveli" kieto tiukasti käsivarren mun ympärille ja sanoi, että oon sen muija :D Tosin sitä ei kai uskonut kukaan, mutta jättipä tää jätkä mut sit rauhaan ;)

Sillä reisulla meiltä hajos auto sinne jonnekin ja nukuttiin jonkun ladossa yötä, traktorin peräkärryssä mikä oli lastattu viljalla, sitä viljaa olikin sit korvissa suussa ja kaikkialla. Aamulle kömmittiin ladosta ulos ja liftattiin kotio. Kahessa satsissa, ensi mä ja pikkuveli päästiin kuplavolkkarin kyydillä ja muista ei ole hajuakaan eikä sen puoleen ees kiinnosta!

Se oli tavallaan hassu reissu, kuski tosin oli niin surkee että rikko autonkin sinne, mut minkäs teet; kaikki ei voi olla parhaita ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti