sunnuntai 20. helmikuuta 2011

Nyt se iski mun tajuntaan !

Joskus facebookkailuni alkuaikana lisäsin mun yhden entisen kaverin joka on mulle nuoruudessa ja aikuisempanakin ollut hyvin hyvin läheinen. Tänään tajusin mitä yks hänen kommenttinsa mulle tarkoitti, sillon kun hän sen mulle kirjotti, luulin, että se tarkotti sitä että uskon Jumalaan, mutta nyt vasta ymmärsin, että se tarkottikin sitä, että oon hänen silmissä vasikka.

Hän kirjotti mulle kun kysyin kuulumisia, että "etkös sä oo vähän niinkun vaihtanut puolta?" Se taitaa tarkottaa sitä kun menin oikeuteen eksäni takia ja nostin syytteen häntä vastaan siitä pahoinpitelystä.. Ilmeisesti kaikkien mielestä se ois pitänyt hoitaa ite eikä sotkea poliisia ja oikeuslaitoista sihen.

Nyt ehkä oisinkin riittävän vahva hoitamaan tollasenkin itse tai laittaa jonkun muun hoitamaan, mutta sillon se oli ainoo vaihtoehto. Sillon siinä oli lastensuojelu painostamassa ja hyvä, että olikin, en oiskaan yksin jaksanut sitä prosessia. Ja tietenkin se on ja oli lasten ja munkin etu, että laitoin asian virallista tietä loppuun asti. Muutoin eläisin siinä oravanpyörässä vieläkin ja melko varmaan jompi kumpi, minä tai eksä oltas varmaan kuoltu tai ainakin linnassa.. Ehkä tää on se hinta jonka joudun maksamaan siitä, että pääsin pois siitä elämästä.

Nyt kun eksänikin on elänyt pari vuotta selvänä ja ilman vanhoja kavereitaan toisessa päässä Suomea, niin hänkin näyttää aika onnelliselta ja terveeltä ja käytöskin on erittäin mukavaa, uskon, että hänkin on tyytyväinen lopputulokseen vaikka vaikeaa reittiä sinne pääsikin ;)

1 kommentti:

  1. aika hassusti sanottu "Ehkä tää on se hinta jonka joudun maksamaan siitä, että pääsin pois siitä elämästä." luulis että on hyvin PIENI hinta, että oot jääny vaan vasikaks, eikä oo henki lähteny sulta tai lapsiltas. outoa että sua muutenkaan ylensäkään kiinnostaa pitää mitään yhteyttä näihin tiettyihin porukoihin, varsinkin kun on nähnyt mitä niiden kanssa seuraa. ihannoisit hyvä ihminen jotai muuta ku heroiinia ja vanhoja panoja huhhuh sä oot sentää kahen lapsen mutsi.

    VastaaPoista